Nyheter
Företag sponsrar Pride med miljonbelopp
SJ, Com hem, Spotify och Clas Ohlson finns bland företagen som sponsrar Pridefestivalen med hundra tusentals kronor vardera. Att festivalen har inslag som bejakar prostitution och lyfter fram droganvändning verkar inte skrämma bort företagen.– För oss står inte alls Pride och festivalen för detta, säger man på SJ.
På fredagen inleds Stockholms Pridefestival som i år, tillsammans med Göteborgs Pridefestival, har titeln Europride, vilket innebär att Sverige är värd för hela Europas Pridefestival. På programmet står inte bara den medialt välbevakade Prideparaden, utan även seminarier på teman som ”Prova på smisk”, ”Introduktion till repbondage”, ”Djuriska subkulturer & sexualitet” samt diskussion om BDSM, det vill säga sadomasochism.
ERBJUDANDE!
Världen idag DIGITAL
2 månader för 10 kr!
KÖP
Världen idag
DIGITAL
129,-
kr/månad
KÖP
Världen idag
HELG
159,-
kr/månad
KÖP
Världen idag
PAPPER
189,-
kr/månad
KÖP