Kundtjänst

Världen idag byter call­center för telefon­växel och kund­tjänst

Anna-Carin Ahxner berättar om bytet av callcenter, som svarar i kundtjänsttelefonen vid hög belastning.

Världen idag byter från ett företag till ett annat, som går in och svarar i kundtjänst­telefonen vid de tillfällen då tidningens egen personal inte har möjlighet att svara.

– Vi tycker att det fungerar jättebra och är trygga med att de svarar åt oss, säger administratören Anna-Carin Ahxner.

Publicerad Senast uppdaterad

Sedan något år tillbaka anlitar Världen idag ett externt företag som vid vissa tillfällen går in och svarar när kunderna ringer till kundtjänst. Det kan till exempel vara om det är lång telefonkö i växeln, om tidningens egen personal är upptagen med andra arbets­uppgifter eller vid låg bemanning under sommaren.

Vill du läsa vidare?

Teckna en prenumeration för att ta del av denna artikel och mer på varldenidag.se.

ERBJUDANDE!
Världen idag DIGITAL

2 månader för 10 kr!

KÖP

Världen idag
DIGITAL

129,-

kr/månad ​​​​​​

KÖP

Världen idag
HELG

159,-

kr/månad ​​​​​​

KÖP

Världen idag
PAPPER

189,-

kr/månad ​​​​​​

KÖP

Powered by Labrador CMS