Nyheter
Prinsessan går till attack mot sexualiseringen av barn
Världen idag rapporterade förra veckan om lyxmärket Balenciaga som använde reklamfoton på barn intill attiraljer för grova sexlekar. Nu reagerar prinsessan Madeleine på kampanjen och kallar det en ”implicit referens till sexualiseringen av barn och pedofilins värld”.
Det världskända modevarumärket Balenciagas kampanjer, som senare drogs tillbaka, innehöll foton på barn tillsammans med gosedjursnallar där nallarna hade blåtiror och var klädda i nättoppar och läderselar. Deras utstyrsel liknade kläder som används inom bdsm, det vill säga grova sexlekar där våld och att bindas är vanliga inslag.
ERBJUDANDE!
Världen idag DIGITAL
2 månader för 10 kr!
KÖP
Världen idag
DIGITAL
129,-
kr/månad
KÖP
Världen idag
HELG
159,-
kr/månad
KÖP
Världen idag
PAPPER
189,-
kr/månad
KÖP