Nyheter
Nya glasstrenden: större öppenhet för nya smaker
Svensken älskar glass även om försäljningen, hittills i år, varit något lägre än den varma sommaren 2021.
Foto: Unsplash
Familjeföretaget Triumfglass upplever att svenskarna har blivit mer benägna att testa nya smaker, och har lanserat en pinnglass med smak av brynt smör. – För fyra-fem år sedan hade vi nog inte vågat, säger marknadschefen Felix Müntzing.
Vad denna aptit på nyheter kan tänkas bero på, kan marknadschefen inte svara på, men han berättar för Världen idag att det är något som de sett under de senaste tre åren, en trend som alltså tycks ha börjat redan före pandemin.
ERBJUDANDE!
Världen idag DIGITAL
2 månader för 10 kr!
KÖP
Världen idag
DIGITAL
129,-
kr/månad
KÖP
Världen idag
HELG
159,-
kr/månad
KÖP
Världen idag
PAPPER
189,-
kr/månad
KÖP