Krönika
Att vara nöjd med sin situation och tillvaro har nästan blivit något fult.
”Nöj dig inte med mindre, nöj dig med mer”. Citatet är en reklamslogan från ett telefoniföretag för några år sedan, och jag tycker att det är rätt talande för inställningen i samhället i dag. Ofta möts vi av budskapet att vi ska förverkliga oss själva och sträva uppåt i karriären. Vi ska bli de bästa versionerna av oss själva, och uppleva så mycket vi bara kan och hinner med. Forskning visar också att en genomsnittlig svensk utsätts för mer än 5 000 reklambudskap varje dag – budskap som vill få oss att tro att vi inte har tillräckligt utan behöver något mer för att bli helt tillfredsställda.
ERBJUDANDE!
Världen idag DIGITAL
2 månader för 10 kr!
KÖP
Världen idag
DIGITAL
129,-
kr/månad
KÖP
Världen idag
HELG
159,-
kr/månad
KÖP
Världen idag
PAPPER
189,-
kr/månad
KÖP