Hela denna artikel är en annons

Han nåddes med hjälp av sociala medier

I ett av Afrikas mest förföljda länder har ett system utformats för att hitta personer med intresse för kristen tro, utan att onödiga risker behöver tas. Här används strategiska annonser på sociala medier som tillvägagångsätt för att nå ut till olika områden i landet.

En ung man från ett av dessa områden kontaktade IBRA:s medarbetare Farid* via Facebook och klarade sig igenom filtreringsprocessen, där man försöker urskilja intresserade från tidstjuvar och infiltratörer. En mer ingående diskussion tog form och mannen sade att han gärna ville träffas. Efter ytterligare några utrönande frågor trodde Farid att mannen var ärlig i sin önskan om att få veta mer om den kristna tron. Att mannen sade sig vara från just det område som en annons precis gått ut till gjorde han lugnare och säkrare på att mannen talade sanning.

Vill du läsa vidare?

Teckna en prenumeration för att ta del av denna artikel och mer på varldenidag.se.

ERBJUDANDE!
Världen idag DIGITAL

2 månader för 10 kr!

KÖP

Världen idag
DIGITAL

129,-

kr/månad ​​​​​​

KÖP

Världen idag
HELG

159,-

kr/månad ​​​​​​

KÖP

Världen idag
PAPPER

189,-

kr/månad ​​​​​​

KÖP

Powered by Labrador CMS