Hela denna artikel är en annons
Han nåddes med hjälp av sociala medier
I ett av Afrikas mest förföljda länder har ett system utformats för att hitta personer med intresse för kristen tro, utan att onödiga risker behöver tas. Här används strategiska annonser på sociala medier som tillvägagångsätt för att nå ut till olika områden i landet.
En ung man från ett av dessa områden kontaktade IBRA:s medarbetare Farid* via Facebook och klarade sig igenom filtreringsprocessen, där man försöker urskilja intresserade från tidstjuvar och infiltratörer. En mer ingående diskussion tog form och mannen sade att han gärna ville träffas. Efter ytterligare några utrönande frågor trodde Farid att mannen var ärlig i sin önskan om att få veta mer om den kristna tron. Att mannen sade sig vara från just det område som en annons precis gått ut till gjorde han lugnare och säkrare på att mannen talade sanning.
ERBJUDANDE!
Världen idag DIGITAL
2 månader för 10 kr!
KÖP
Världen idag
DIGITAL
129,-
kr/månad
KÖP
Världen idag
HELG
159,-
kr/månad
KÖP
Världen idag
PAPPER
189,-
kr/månad
KÖP